MijnHOVO

Al uw gegevens bij elkaar in uw eigen MijnHOVO-account

Wie deelneemt aan een HOVO-najaarsprogramma, profiteert van de nieuwe cursusomgeving MijnHOVO. Dit biedt zowel voor, tijdens als na afloop van de cursus voordelen voor u.

De voornaamste wijzigingen
Op deze pagina, die speciaal gaat over MijnHOVO, zetten we de voornaamste wijzigingen voor u op een rijtje. Voor de praktische uitwerking ervan vindt u hieronder de linkjes naar de webpagina's met meer informatie.

Direct inloggen
Hebt u al een MijnHOVO-account en wilt u direct inloggen?
Dat kan hier bij MijnHOVO.

Stappenplan aanmelden
Meldt u zich voor het eerst aan bij MijnHOVO?
Bekijk alle stappen die u in het aanmeldingsproces doorloopt in het stappenplan aanmelden MijnHOVO (.pdf)
 

MijnHOVO

Het proces van aanmelding verloopt anders dan voorheen: tot voor kort was er per semester één aanmeldformulier waarop u alle cursussen kon aanvinken. Voortaan maakt u eerst een MijnHOVO-account aan. Daarna meldt u zich per cursus aan. Vanaf het moment dat u zich hebt aangemeld, kunt u de status van uw inschrijving inzien.

MijnHOVO-account
Hebt u zich in de afgelopen maanden al aangemeld voor een cursus? Dan ontvangt u in juli of augustus bericht van ons over het aanmaken van uw persoonlijke MijnHOVO-account. Uw MijnHOVO-account is al gedeeltelijk gevuld met de gegevens die wij van u hebben ontvangen. U hoeft alleen uw wachtwoord nog maar in te stellen en dan hebt u toegang tot alle cursusinformatie die wij voor u in MijnHOVO plaatsen.

Nieuw bij HOVO? Dan krijgt u, zodra u zich wilt aanmelden, het verzoek om eerst een MijnHOVO-account te maken. Daarna kunt u zich aanmelden. U kunt (en hoeft) alleen een MijnHOVO-account aanmaken als u zich aanmeldt. 

Aan de slag: Lees hier alles over aanmelding en plaatsing voor uw cursus.

Zodra u een MijnHovo-account hebt, blijven uw persoonlijke gegevens hier bewaard. De voordelen voor u:

  1. U hoeft uw gegevens niet iedere keer dat u zich aanmeldt opnieuw in te voeren.
  2. Bij een verhuizing, nieuw e-mailadres of het toevoegen van een mobielnummer kunt u dit voortaan zelf aanpassen in uw persoonsgegevens.

Uw wachtwoord om in te loggen in MijnHovo is strikt persoonlijk. HOVO heeft dit niet. Ben u uw wachtwoord vergeten? Als u naar MijnHovo gaat, maakt u zelf een nieuw wachtwoord aan.

In MijnHovo vindt u alle informatie over uw cursus overzichtelijk bij elkaar: u kunt direct zien wat de status van uw aanmelding is. In MijnHovo vindt u ook: uw factuur en de exacte leslocatie. Deze informatie wordt kort voor aanvang op gedurende de cursus in MijnHovo geplaatst. Tot slot: eventueel digitaal cursusmateriaal vindt u voortaan in MijnHovo, overzichtelijk per cursus waarvoor u bent ingeschreven. Wij versturen dit niet langer per e-mail.

Hier leest u meer over welke informatie wij in MijnHovo plaatsen.
In MijnHovo vindt u meer informatie over de kosten van het programma. Kort voor aanvang van het programma krijgt u bericht dat uw factuur voor u is geplaatst in MijnHovo, ook als u een machtiging voor een eenmalige incasso hebt afgegeven. In dat geval wordt de incasso rond de startdatum uitgevoerd. Als u hebt aangegeven een factuur te willen ontvangen, dan staat op uw factuur vermeld hoe u kunt betalen.

Lees hier meer over betalen.
We zetten hieronder een aantal mogelijke vragen over MijnHOVO op een rijtje. Kunt u het antwoord op uw vraag niet vinden via een van bovenstaande linkjes, noch in de onderstaande vragenlijst, laat het ons dan weten via hovo@vu.nl.
We zullen u dan persoonlijk berichten en zo nodig onze informatie op deze website aanvullen of aanpassen.

Vraag 1
Wanneer krijg ik een MijnHOVO account??
Op het moment dat u zich opgeeft voor een cursus/programma via de website, kunt u uw MijnHovo activeren door op de aanmeldknop te drukken.
De gegevens die van u bekend zijn, zijn al voor u ingevuld. U hoeft straks alleen nog een wachtwoord aan te maken.
Dit wachtwoord is persoonlijk – HOVO heeft uw wachtwoord niet. Als u het vergeet, kunt u zelf een nieuw wachtwoord maken.
Vraag 2 
Waarom zie ik in MijnHOVO geen cursusmateriaal van cursussen die ik vóór 1 augustus heb gevolgd?
In MijnHOVO ziet u uw cursushistorie bij HOVO Amsterdam van de afgelopen jaren. Het cursusmateriaal vindt u hier niet – al het materiaal behorend bij de zomercursussen 2019 of eerder, is of wordt per e-mail verzonden en wordt niet in MijnHOVO geplaatst.
Vraag 3 
Kan ik mij voor de najaarsprogramma’s nog op de vertrouwde wijze aanmelden?
Alle cursussen zijn aan ons nieuwe systeem gekoppeld. Daarom meldt u zich aan op de nieuwe wijze. Lees hier meer over Aanmelden en plaatsing.